Endomondo :)

Fikk høre om Endomondo av Hege T etter at hun hadde lastet opp noen treningsresultater på Facebook. Endomondo er en app. man kan laste ned gratis til iPhone, Androidbaserte og Windowsbaserte mobiltlf. Man får også denne app.'n i pro-versjon men det er lite forskjell på de foreløpig. :)

Man starter gps deretter Endomondo på mobilen og setter igang. :) Løypa man går og sykler, eller noe annet, blir logget, man får hastighet, gjennomsnittshastighet, tider osv. Det er mange valgmuligheter. :) Og på nettsiden kan man studere de forskjellige resultatene nærmere. Det er også mulig å laste ned aktivitetene sine.
Man må ikke bruke gps, man kan også logge aktiviteter manuelt, f.eks. aerobic, spinning, ski, golf osv. :)

Og akkurat som på Facebook kan man være venner på Endomondonettsiden også. :) Og det som er litt ekstra moro da er at man kan gi hverandre oppmuntringer underveis! :) Disse "peptalk"-ene skrives på engelsk og så får mottaker høre de på mobilen. :) Skulle man ikke få med seg hva som blir sagt så kan man lese de senere da de blir lagret under aktiviteten. :)

Man kan også koble til et pulsbelte sammen med Endomondoapp.'n. Jeg sjekket norske butikker men fant ikke riktig belte tilgjengelig og nettbutikkene visste ikke når det kom inn. Bestilte derfor fra Endomondo Store og det kom raskt. :) Så nå har jeg enda et par kontrollpunkt som jeg kan sammenligne med; gjennomsnittlig puls og maks.puls. Jeg noterer også for meg selv innimellom, ikke hver gang, hvor lang tid det tar før jeg kommer ned i normal hverdagspuls. :) Og denne tiden har begynt å gå ned. :o)

For meg så gir Endomondo motivasjon da jeg kan sjekke om jeg setter noen nye pers.'er og om jeg har gått eller syklet lengre enn tidligere. :)

Og her er aktivitetene for mai:

1 kommentar:

  1. Så gøy du har skaffet deg treningsblogg trine. Sjekk gjerne ut de bloggene jeg har linket til fra siden min. Mange ivrige og superhyggelige bloggjenter :)

    Endemondo ser kjekt ut, men jeg orker ikke enda mer å forholde meg til. Jeg bruker gps på pulsklokka og logger turene med den. Da får jeg en rekke ekstra funksjoner og mye av det samme du finner på enemondo:)

    Snart blir du treningsavhengig du også..det gjelder bare å få inn rutinene..annenheverdag med sykling og gåturer høres aldeles supert ut:)

    SvarSlett