Jogging.... oj, oj.... :)

Jeg har aldri likt å løpe, hverken på barne- og ungdomsskolen eller som voksen. Det var ok som oppvarming da jeg trente hos Wolfgang Wedde i gamlebyen, men jeg har egentlig ikke løpt siden da...

På Endomondo har jeg sett på gåturene at gjennomsnittshastigheten min har økt, og jeg kjenner at jeg nå nærmer jeg meg joggetempo... ;-) Og skal jeg ha progresjon i treningen bør jeg nok sette igang med jogging også i tillegg til intervalltreningen jeg har begynt på. :)

Fant dette nybegynnerprogrammet hos Löplabbet som jeg vurderer å begynne med. Foreløpig har jeg kun småjogget små avstander; jogging mellom lyktestolper - gåing, jogging i ca. 1 km. Dette har jeg bare gjort et par ganger foreløpig... og så har jeg jogget litt under intervalltrening.

Jeg har merket at joggeskoene jeg bruker er blitt ganske slitne nå, og når jeg har småjogget så har jeg virkelig kjent at det har manglet demping... Nå har jeg gått til innkjøp av nye sko! :) Jeg kommer til å bruke de gamle skoene når jeg sykler, jeg har ikke investert i sykkelsko da jeg ikke er så begeistret for den låsningen til pedalene de har.


Fikk testet de nye joggeskoene i går på langturen min da. Det var noe annet enn de gamle ja! :o) Litt antydning til vannblemme på den ene foten, men det var ikke uventet. :)

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar